Kniha inšpirujúca vedcov a výskumníkov

1. mája 2016, jankratky, veda život

Existuje Kniha, ktorá sama o sebe nie je vedecká, ale počas storočí inšpirovala (a verim, že to bude robiť donekonečna) vedcov a viedla ich k objavom vedeckých zákonov, ktoré riadia vesmír a život na Zemi. Jedna taká myšlienka, ktorá podnietila čínskeho vedca zaujímať sa o ňu hlbšie je zaznamená týmito slovami:

 

´Moje kosti neboli pred tebou skryté, keď som bol v tajnosti tvorený, keď som bol utkaný v najhlbších častiach zeme. Tvoje oči videli i môj zárodok a v tvojej knihe boli zapísané všetky jeho časti, čo sa týka dní, keď boli tvorené a nebola ešte žiadna z nich´.

 

Aj keď tieto slová už boli zaznamenané pred viac ako 2 500 rokmi vernými mužmi vyvoleného národa, už inšpirovali veľké množstvo vedcov a výskumníkov k investigácii jej myšlienok a ich aplikácii v praktickom živote pre dobro (ale často, je to veľmi smutná historická pravda, aj pre zlo) človeka!

 

A čo podnietilo tohoto vedca prijať názor, že život bol stvorený? V jeho vlastných slovách: ´Cieľ vedy je nájsť pravdu a odmietnúť vopred vytvorené predstavy. Inšpirovaný horecitovaným veršom a na základe výskumu v oblasti embryológie som prišiel k záveru, že život bol stvorený´.