Naša jedinečná planéta Zem

Kombinácia faktorov, ktoré prispievajú k tomu, že naša slnečná sústava je jedinečná, je viac ako si väčšina ľudí dokáže predstaviť alebo je s nimi oboznámená.

V prvom rade je umiestnená medzi dvoma špirálovitými ramenami našej galaxie Mliečna Dráha. V tejto oblasti našej galaxie je pomerne veľmi málo hviezd. Náhoda?

Lebo keby bola bližšie k centru Mliečnej Dráhy, boli by sme tu na Zemi vystavení škodlivosti účinkov, ktoré by boli výsledkom väčšej hustoty hviezd!

Slnko našej sústavy je väčšie ako veľký počet hviezd v našej galaxii. A oproti iným, poskytuje nám ten pravý druh svetla a tiež aj tepla.

A na rozdiel od iných hviezd, ktoré sú navzájom gravitačne viazané, naše Slnko je samostatnou hviezdou a nebola by stabilná, keby ju ovplyvňovali iné.

Pozícia vonkajších planét našej sústavy je tiež jedinečná! Ochaňujú našu Zem obsorbovaním alebo odklonom nebezpečných objektov pre našu planétu.

Aj keď boli objavené iné slnečné sústavy s veľkými planétami, tie majú obežné dráhy, ktoré by predstavovali nebezpečenstvo pre malé planéty ako Zem.

Takých ´dobroprajných faktorov´ je oveľa viac! Ako by sme to mohli vysvetliť? Existujú iba dva možnosti. Alebo sú výsledkom slepej náhody alebo boli dizajnované.

Ako začala politika . . .

19.09.2017

Existuje aspoň toľko definícii a názorov o politike, koľko ľudí existuje na našej planéte Zem! Pretože väčšina má viac ako len jeden názor, ktorý sa časom aj mení...Tu je jeden z nich: viac »

Každý má právo poslúchať Kráľovstvo

16.09.2017

Pravdaže nie každý si to zvolí. Všetci ľudia ale majú slobodnú vôľu a poslúchať Božie Kráľovstvo má za následok rešpektovanie zákonov Stvoriteľa, čo sa v praktickom živote premieta viac »

Evolúcia ako fakt, podľa Goulda

11.09.2017

V januári 1987 Stephen Jay Gould napísal písomnú prácu alebo esej vo vedeckom časopise Discover. V snahe byť neúčelne dôrazný, vo svojom päť stánkovom článku prehlásil, že evolúcia je viac »

trump, lavrov, usa

Lavrovovi sa Trumpov prejav páčil, hnevá sa skôr na Obamu

20.09.2017 22:59

Šéf ruskej diplomacie vidí v Trumpovej administratíve "zodpovedných ľudí".

Katalánsko, Artur Mas

V Katalánsku sa zatýkalo, na protest demonštrujú tisíce ľudí

20.09.2017 22:19

Polícia sa snaží zabrániť výtržnostiam.

donald trump

Trump sa už vo veci dohody s Iránom rozhodol, ale nechce povedať ako

20.09.2017 20:33

Trump už v stredu dohodu s Iránom označil za hanbu Spojených štátov a jednu z najhorších medzinárodných zmlúv, aké boli kedy uzatvorené.

Merkelová

Na nemecké voľby nikto neútočí, podľa ministra vnútra to možno ešte len príde

20.09.2017 19:41

Nevidíme, že by Putin zasahoval do nemeckej predvolebnej kampane, čuduje sa minister vnútra de Maiziére.